Njääh.. Ajattelin nyt kirjoitella ku on taas hiukka tylsää.. Yleensä tyhjästä on paha nyhjästä mutta ainahan sitä voi kokeilla.. Eihän sillä ole mitään väliä ku näitä ei kuitenkaan oikeastaan kukaan lue.. Vois ihan huvikseen avautua uskonnosta mutta sitte vois olla että tää menis liian vakavaks... Mutta eipä kai sillä väliä.. Ku nyt mä oon alkanu miettii ihan tosissani onko jumalaa olemassa.. Mietin montaa eri asiaa.. Kaikkia niitä tekoja mitä se olis tehny tai mitä voi olla että se on tehny.. Sanotaan noin.. Eli esim. luomiskertomus , ihmisten elämän ohjailu oikeaan suuntaan.. En mä oikein tiedä että mitä mä mietin.. Kunhan mietin.. Voisko se kaikki olla totta?!? Että yks ohjaisi koko maailmaa.. Tuntuu niin järjettömältä.. Ku mietin niitä teorioita mitä mä olen kuullu/oppinu ja sitte sitä miten se raamatun mukaan menisi.. Ku ne ei nyt täsmää.. Tottakai niissä on yhdenmukaisuuksia mutta se vaan tuntuu niin käsittämättömältä.. Mutta eihän se muuta vaadi kuin uskoa.. Pitäis vaan uskoa.. Mutta ku mä vaan taidan olla niin jääräpää ettei voi uskoa.. Kai se johtuu mun kasvatuksesta tms.. Ei voi tietää.. Mutta millasta mun elämä olisi jos uskoisin.. Parempaa? Kenties.. Joskus tylsempää.. Varmasti.. (ku on tullu joskus pidettyä hauskaa.. Tosin ehkä hieman laitonta tai sanotaanko syntiä.. Mutta ei mitään kauhean pahaa kuitenkaan) mutta entä jos nyt alkaisin uskoo.. Mitä mun elämä olisi tulevaisuudessa.. Kuinka paljon mä muuttuisin.. Ja mihin suuntaan.. Koska tunnetusti ihminenhän pelkää muutosta.. Ja kyl mäkin.. Mitä mun elämä olisi jos uskoisin.. Hauskempaa,tylsempää, parempaa,huonompaa,.. Erilaista se varmasti olisi.. Pitäisi kuulemma tehdä niinkuin itsestä tuntuu.. Mutta niinhän mä oon melkein nytkin tehny.. Ja seuraukset on ollu mitä on.. Mutta kai mun ajatuksetkin muuttuis.. Alkaisin varmaan kunnioittaa enemmän jumalan tahtoa ja sen käsitystä hyvästä ja onnellisesta elämästä.. Tämäkin hämää.. Ku nyt mietin sitäkin että kun ihmiselle annetaan muutama käsky/hyvä tapa minkä mukaan toimia niin tuleeko ne ajatukset omasta päästä.. Eli itse kehittelee sen että eläisi näitten "käskyjen"/lakien mukaan.. Eli ajattelee kuitenkin itse mutta sen opin mukaan.. Vai onko se sitte että jumala oikeasti ohjaa jokaista.. Eli me ei tavallaan ajatella itse.. Ei saa yleistää liikaa tota lausetta.. Mutta idea kai selvis.. Mutta tääkin on niitä asioita mitkä on uskosta kiinni.. Kun uskoo niin uskoo siihen että kyllä jumala ohjaa.. Mutta miksi minä en voi uskoa.. Miksi sitä muutosta on niin vaikea tehdä.. Kai se on sitä että pelkää muutosta.. Ja kun ne kaikki tuntuu vielä jotenkin niin järjettömältä.. Mutta täytyy taas tuumia.. Saa nähdä mitä sitä huomenna ajattelee.. Nyt kai pitäis mennä nukkuu.. Huomenna on taas aikainen herätys..